Monday, October 30, 2006

ISLAM = AGAMA LAIN (10)

Agama Hindu Meriwayatkan Nabi Muhammad SAW Akan Lahir Sebagai Pemimpin.
(sambongan 29/10/2006).
v. Kalki pergi ke taman yang indah, ini akan diikuti oleh yang mana tempat itu adalah merupakan tempat yang pengikutnya
Terbukti baginda (Nabi Muhammad SAW) pergi ke Madinah indah dan subur di tanah Arab. Tempat ini juga penganut Islam, selepas atau sebelum mengambil haji di Mekkah, mereka juga melawat Madinah.
vi.. Kalki membawa kebenaran dan kepalsuan akan hilang
Ini juga terbukti bila Nabi Muhammad SAW menawan Mekkah, sebagaimana dilaporkan oleh Prof. Sejarah Kristian, Hitti, Pada part I, Chapter 8, p. 118: pada akhir Januari, 630, penaklukan Kota Mekkah selesai, Nabi Muhammad telah memusnahkan sehingga dikatakan sampai 360 patung di situ.[1] Di samping itu, diwujudnya peraturan zakat di mana golongan yang berada dikenakan 2.5 % daripada simpanan tahunan. Zakat ini adalah untuk kebajikan umat Islam.
vii. Kalki akan mewujudkan enam prinsip dalam aktiviti
Ini sesuai sekali dengan Rukun Islam yang lima: Mengucap dua kalimah Syahadah (Percayakan Allah SWT), sembahyang, puasa, zakat, haji, dan satu lagi sebagai seorang pemerintah kerajaan yang melaksanakan jihad dalam menegakkan Islam.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
1. Dr. Ved Prakash Upadday, “Muhammad in the Hindu Scriptures”, (Translated into Banglali by, Pro. Ashit Kumar Bandhopadday, translated into English by Muhammad Alamgir, Published by, A.S.Noordeen, Third. Ed., Kuala Lumpur, 2003, hal. 136..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home