Sunday, October 29, 2006

ISLAM = AGAMA LAIN (9)

Agama Hindu Meriwayatkan Nabi Muhammad SAW Akan Lahir Sebagai Pemimpin
(sambongan pada 17/10/2006)

Di samping itu dalam kitab suci Hindu Mahabharata juga ada dinyatakan tentang Nabi Muhammad SAW ini melalui watak yang dikenali dengan nama Kalki. Buktinya adalah sebagaimana berikut:

i. Dalam Mahabrata Kalki disebut sebagai pemimpin agama dan pemerintah (king)
Dalam menghuraikan watak Nabi Muhammad sebagai pemimpin agama dan pemerintah ini, Prof. K.S.Ramakrishna Rao, Government College for Women, Mysore, Karnataka, menulis dalam bukunya The Prophet of Islam (hal. 17) menyatakan bahawa Muhammad sebagai nabi, pahlawan, peniaga, negarawan, pemidato, reformis, pembela anak yatim, pembela abdi, pembela wanita, hakim, dan dalam aspek aktiviti kemanusiaan baginda adalah jaguh istimewa.

ii. Kalki pemimpin agama di samping memimpin peperangan
Nabi Muhammad sudah semestinya sebagai pemimpin paling utama bagi agama Islam, dan baginda juga sebagai pemimpin Perang: Badr (623), Uhud (625) dan Khandaq (627).

iii. Kalki sebagai Ketua Agama dan Ketua Negara.
Dalam konteks ini Hindu, Judas (agama bagi orang Yahudi) dan Kristian yang begitu lama terdahulu darinya, tidak mempunyai negara secara tersendiri tetapi Nabi Muhammad SAW ada negara Islam di mana baginda adalah Ketua Pemerintah.

iv.. Kalki mengalahkan musuhnya, kemudian mengambil Haji (pilgrimage)
Ini betul berlaku kepada Nabi Muhammad SAW iaitu setelah baginda mengalahkan musuhnya di Mekkah, baginda mengambil haji di mana baginda telah wafat 3 bulan kemudiannya di Madinah.
(bersambong)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home