Friday, October 13, 2006

ISLAM = AGAMA LAIN (7)

Agama Hindu Meriwayatkan Nabi Muhammad SAW Akan Lahir Sebagai Pemimpin
(sambongan pada 12/10/2006)

vi. Personaliti yang lemah lembut
Dalam Rig Veda menjelaskan bahawa Narashangsa adalah seorang yang kacak dan lemah lembut. Ini juga terbukti bahawa fakta sejarah telah menjelaskan yang rupa paras Nabi Muhammad ini adalah segak dan lemah lembut dan amat menarik personalitinya. Malah penulis bukan Islam sendiri pun mengakui hakikat ini (Ibid., hal. 13).

vii Penegah melakukan dosa
Adalah juga dijelaskan bahawa Narashangsa adalah seorang yang akan menegah daripada melakukan dosa. Seseorang yang melakukan dosa, beliau akan menolong orang itu supaya tidak lagi melakukan dosa pada masa depan. Ini adalah agak bersamaan sekali dengan Nabi Muhammad SAW yang menegah manusia membuat dosa dan mendorong manusia membuat baik dan beribadat kepada Allah SWT. Kelakuan buruk seperti judi, minum arak dan berzina semuanya diharamkan dalam Islam. Ini juga menunjukkan bahawa apa yang dikatakan Narshangsa yang akan lahir itu sebenarnya adalah Nabi Muhammad SAW.

viii. Mempunyai dua belas orang isteri
Dalam Atharvaveda iaitu juga kitab suci Hindu juga menyebut tentang Narashangsa ini di mana ada dijelaskan bahawa Narashangsa akan mempunyai dua belas orang isteri. Ini juga betul-betul berlaku pada Nabi Muhammad SAW di mana baginda sebenarnya mempunyai dua belas orang isteri:
1. Khadijah bt Khowaylid
2. Saudah bt Zam’a
3. Aishah bt Saidina Abu Bakar
4. Hafsah bt Saidina Umar
5. Zainab bt Khuzayma
6. Ummi Salma bt Abu Umayyah
7. Zainab bt Jahsh
8. Juwayriya bt Haarith
9. Rayhana bt Zayd
10. Ummi Habibah bt Abu Sufian
11. Safiyah bt Huyay
12. Maimunah bt Haarith

Ini juga terjadi tepat dengan apa yang dinyatakan dalam kitab suci Hindu tentang Narashangsa yang dijangkakan mempunyai dua belas orang isteri. Tidak ada dalam sejarah dunia pemimpin agama yang mempunyai dua belas orang isteri. Ini kata Dr.Ved Prakash Upadday adalah sah, tidak ada yang lain lagi selain dari Nabi Muhammad SAW.(Ibid. Hal. 114)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home